wtorek, 29 marca 2016

Tramwaje w Gubinie

System komunikacji tramwajowej działający w Gubinie w latach 1904–1938.Głównym powodem powstania komunikacji tramwajowej w Gubinie była spora odległość ze śródmieścia do stacji kolejowej,a sprzyjała temu okoliczność budowy miejskiej elektrowni.Linię tramwajową,która miała 2,5 kilometra długości,otwarto 24 lutego 1904 roku.Przed I wojną światową planowano przedłużenie linii z mostu nad Lubszą do skrzyżowania ul.Lubelskiej i Kaliskiej,oraz budowę odgałęzienia ulicy 3 Maja,Rycerską,Michała Roli Żymierskiego do skrzyżowania z ulicą Tobruk(na północ w kierunku obecnego dworca kolejowego).Jednak późniejsza wojna przekreśliła na zawsze realizację planów.Dosiadać się do gubińskich tramwajów można było w dowolnych miejscach,jednak wysiadanie było dozwolone tylko na przystankach,których było 16,w odległości średnio co 175 metrów.Z czasem miejscy rajcy zaczęli podzielać pogląd,iż autobus jest bardziej przyszłościowym środkiem transportu w mieście wielkości Gubina.Wkrótce też linia tramwajowa zaczęła być dublowana przez nową linię autobusową do Kloster Vorstadt.8 czerwca 1938 roku ostatni raz na ulice Gubina wyjechał tramwaj.Do dzisiaj zachował się odcinek torów przy moście oraz dobrze widoczne ślady po torowisku wraz z mijanką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz