System komunikacji tramwajowej działający w Inowrocławiu w latach 1912–1962.
Historia
System uruchomiono 10 listopada 1912,kiedy pierwszy tramwaj przejechał z dworca kolejowego
do Rynku.Następnie wybudowano linię z Rynku do ul.Poznańskiej,natomiast nie zrealizowano planowanych linii do Solanek,Mątew oraz ul.Toruńskiej.W 1918 r.gdy Inowrocław przeszedł w ręce polskie,ponownie
uruchomiono komunikację tramwajową.W 1919 r.z powodu niskiej frekwencji wywołanej powojennym kryzysem
zlikwidowano odcinek Rynek Strzelnica,natomiast w 1923 r.wybudowano
niewielki odcinek na ul.św.Ducha(uruchomiony 1 VI 1923).1 kwietnia
1933 odcinek ten wydłużono do Inowrocławskiej Fabryki Maszyn(nazwę
przystanku końcowego przemianowano następnie na„Koszary
Artyleryjskie”).Tramwaje kursowały tą trasą do 1960 r.Ostatni odcinek,z mijankami przy ul.Marcinkowskiego i Królowej
Jadwigi,został zamknięty 31 grudnia 1962.Przez mieszkańców
Inowrocławia,tramwaj był potocznie nazywany"bimba".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz