Życiorys
Ukończył Uniwersytet Warszawski filozofię,budownictwo i miernictwo.Uczył się malarstwa i raz wystawił swoje prace.W roku 1830 powołany na inżyniera Banku Polskiego.W powstaniu listopadowym porucznik w Gwardii Narodowej.Z ramienia Komisji Rządowej Spraw Wewnętrznych i Policji regulował rzeki Nidę i Kamienną.W roku 1834 kierował budową spichrzów we Włocławku.Od roku 1835 naczelny inżynier Banku Polskiego.W 1839 roku został głównym inżynierem budowy drogi żelaznej Warszawa-Wiedeń,od 1844 r.był członkiem zarządu tejże drogi.Od 1857 roku był inspektorem głównym dróg żelaznych w Królestwie Polskim.Po powstaniu styczniowym ostro upomniany za brak przeciwdziałania pomocy kolejarzy Powstaniu.W roku 1865 przeszedł na emeryturę.Doradca techniczny Kolei Warszawsko-Terespolskiej.Założył pierwszą w Polsce fabrykę asfaltu.Zmarł w wieku 65 lat,w dniu 21 maja 1868 roku.Jego grób znajduje się na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie przed katakumbami.
Publikacje
- "O robotach smołowcowych z rycinami"(1838 r.)
- "O brukach"(1838 r.)
- "O kolei Warszawsko-Wiedeńskiej"(1859 r.)
- "O kolei Warszawsko-Bydgoskiej z mapami"(1860 r.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz