Trasa kolei prowadziła po stronie północnej z Krakowa przez Bochnię,Tarnów,Dębicę(1856 r.)Ropczyce,Sędziszów,Rzeszów(1858 r.)Łańcut,Przeworsk(1859 r.)Jarosław,Radymno,Przemyśl(1860 r.)Mościska,Sądową Wisznię i Gródek Jagielloński do Lwowa(1861 r.)Ze Lwowa połączenia z Krasnem do Brodów(1869 r.)Z Krasnego połączenie w kierunku Złoczowa,Zborowa,Tarnopola do Podwołoczysk(1871 r.)Z Krakowa miała dwa krótkie odgałęzienia,które prowadziły do Wieliczki przez Bieżanów(1857 r.)oraz z Podłęża do Niepołomic(1858 r.)Po stronie południowej linia ta prowadziła z Krakowa do Cieszyna i dalej na Węgry.W 1884 r.podłączono do głównej linii odcinek:Tarnów Stróże Jasło Krosno Sanok Nowy Zagórz.Długość linii kolejowych należących do Kolei Galicyjskiej sukcesywnie rosła:z 168 km(w 1858 r.)poprzez 353 km(w 1861 r.)587 km(w 1871 r.)do 848 km(w 1887 r.)W 1862 r.eksploatowano na niej:130 lokomotyw,103 wagony osobowe i 1393 wagony towarowe.10 lat później liczba lokomotyw nie zmieniła się prawie wcale(było ich 128),lecz znacząco wzrosła liczba wagonów:233 osobowe i 3273 towarowe.W latach 1874-1891 liczebność taboru kolejowego ustabilizowała się.Eksploatowano wówczas 165-175 lokomotyw,255-345 wagonów osobowych i 3320-3755 towarowych.Kolej Galicyjska w 1860 r.przewiozła 271 tys.pasażerów,6 lat później liczba ta wzrosła do 422 tys.Liczba chętnych do przejażdżki koleją zwiększa się w 1870 r.było ich 594 tys.a w 1873 r.945 tys.Następne 10 lat to stabilizacja przewozów pasażerskich na poziomie 820-970 tys.osób.Schyłek XIX w.przyniósł najlepsze wyniki w 1891 r.z usług Kolei Galicyjskiej skorzystało ponad 1,5 mln osób.Pasażerowie ci mieli do wyboru podróż wagonami 1,2 i 3 klasy.W latach 1869-1891 struktura przewozów osobowych pozostawała stosunkowo stabilna.Wagonami 1 klasy podróżowało zaledwie 1,0-2,3% pasażerów;9-16% wybierało 2 klasę a zdecydowana większość(70-82%)zadowalała się podróżą w 3 klasie.W 1860 r.przewieziono 248 tys.t ładunków i towarów,4 lata później 349 tys.t,a w 1870 r.543 tys.t.W 1874 r.ilość zlecanych do przewozu towarów szybko wzrastała ich łączna masa wyniosła 1,1 mln t.Lata 1876-1891 cechuje względna stabilizacja przewozów Kolei Galicyjskiej rocznie transportowano od 1,0 do 1,8 mln t.Od 1 stycznia 1892 nowym właścicielem kolei stały się Cesarsko-Królewskie Koleje Państwowe.Obecnie stanowi część linii kolejowej nr 91 z Krakowa Głównego do Medyki.
Odcinki kolei
- 20 lutego 1856:Kraków Dębica dł.110,52 km
- 26 stycznia 1857:Bieżanów Wieliczka dł.5,34 km
- 1858
- 16 września:Podłęże Niepołomice dł.4,81 km
- 15 listopada: Dębica Rzeszów dł.46,90 km
- 15 listopada 1859:Rzeszów Przeworsk dł.36,74 km
- 15 listopada 1860:Przeworsk Przemyśl dł.50,02 km
- 4 listopada 1861:Przemyśl Lwów dł.98,20 km
- 12 lipca 1869
- Lwów Krasne Złoczów dł.75,29 km
- Krasne Brody dł.42,01 km
- 1871
- 1 sierpnia:Złoczów Tarnopol dł.64,04 km
- 4 października:Tarnopol Podwołoczyska dł.52,85 km
- 27 sierpnia 1873:Brody Radziwiłłów dł.7,25 km
- 6 lipca 1884:Jarosław-Sokal dł.146,94 km
- 30 października 1887:Dębica Rozwadów Nadbrzezie dł.107,45 km
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz